Master of Business Administration (MBA) - Erikoistuminen markkinointi ja viestintä
Swiss UMEF (University of Applied Sciences Institute)
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Geneva, Sveitsi
Kieli (kielet
Englanti, Ranskan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
CHF 18 900 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Lukukausimaksu
Johdanto
Tämä ohjelma tarjoaa opiskelijalle laajan ja käytännönläheisen koulutuksen markkinointi- ja myyntitoiminnoissa.
Tavoitteet:
Ohjelman lopussa opiskelijat hallitsevat ympäristön analyysin sekä määräävät ja suorittavat markkinointitutkimuksia. He pystyvät tekemään päätöksiä ja toteuttamaan strategioita ja markkinointitoimia. Opiskelija osaa viestiä ja johtaa itsenäisesti projektia kansainvälisessä ja monikulttuurisessa ympäristössä. Opiskelijan on kyettävä johtamaan projekteja kulttuurienvälisessä kontekstissa.
Ohjelman tulos
Oppimistulokset:
- Kurssit on luotu siten, että jokainen jatko-opiskelija on ohjelman onnistuneen suorittamisen jälkeen oppinut kriittistä ajattelua, tehokasta ongelmanratkaisua, tehokasta viestintää, emotionaalisen älykkyyden taitoja, strategista suunnittelua ja ajattelua.
- Opiskelija pystyy ymmärtämään teollisen ja kotimaisen kuluttajakäyttäytymisen ja kehittämään siten tuotteiden ja palvelujen myynninedistämisyhdistelmän vastaamaan heidän odotuksiaan.
- Opiskelija osaa ymmärtää ja segmentoida sopivat kohdemarkkinat ja luoda suoramarkkinointiyhdistelmän kestävän kilpailuedun luomiseksi valituilla kohdemarkkinoilla ja tuotteissa.
- Opiskelija kehittää myyjien taitavaa asennetta ja ammattitaitoa, jota tarvitaan myynnin parantamiseen ja monimutkaisten myynti- ja koulutusstrategioiden laatimiseen markkinoiden haasteisiin vastaamiseksi.
- Opiskelija pystyy ymmärtämään täysin globaalin markkinaympäristön olosuhteet kulttuuristen, poliittisten ja taloudellisten vaikutusten suhteen.
- Opiskelija osaa ymmärtää ja tehdä rakentavia päätöksiä siitä, miten luodaan erityisiä taktisia ohjeita brändipääoman rakentamiseen, mittaamiseen ja hallintaan, joita markkinoijat voivat seurata vahvojen, menestyvien tuotemerkkien kehittämisen aloittamiseksi.
- Opiskelija osaa selittää ja osoittaa, miten suunnitella ja toteuttaa brändistrategioita ja milloin käyttää tuotemerkkilaajennuksia ja osoittaa, miten brändäysstrategioita voidaan mukauttaa ajan ja maantieteellisten rajojen yli tuotemerkin tasapuolisuuden maksimoimiseksi.
- Opiskelija osaa kehittää strategisia markkinointisuunnitelmia, jotka ovat käytännöllisiä ja innovatiivisia strategisten ja markkinointisuunnittelun tavoitteiden saavuttamiseksi.
Opetussuunnitelma
Ensimmäinen vuosi: 60 opintopistettä (op)
- Markkinoinnin johtaminen
- Inhimillinen pääoma ja lahjakkuuksien hallinta
- Liiketoiminnan viestintä
- Johtajien kirjanpito
- Organisaation käyttäytyminen
- Johtajuus, tiimin johtaminen
- Yrityksen rahoitus
- Digitaalinen muutos
- Strateginen johtaminen
- Projektinhallinta ja päätöksenteko
Toisen vuoden 60 opintopistettä
- Opinnäytetyön metodologia
- Markkinointiviestintä: suhdetoiminta, lehdistö, media ja mainonta
- Myyntihenkilöstön ja jakelukanavan hallinta
- Kansainvälinen markkinointi
- Vähittäiskaupan edistäminen
- Opinnäytetyö tai harjoittelu
Uramahdollisuudet
Johtotehtävät markkinoinnin aloilla: markkinointipäällikkö, tuotepäällikkö, projektipäällikkö, brändipäällikkö, tuotelinjan johtaja, markkinatutkimuspäällikkö ja markkinointiassistentti.