
MBA in
MBA matkailualalla Neapolis University Pafos

Johdanto
Matkailun MBA -ohjelma tarjoaa yleisen johdon jatko- ja jälkikokemuskoulutuksen niille, jotka haluavat tai ovat jo ylimmän johdon tasolla matkailualan yrityksissä ja organisaatioissa, ja varustaa heidät toimimaan tehokkaasti johtotehtävissä. Näin ollen tavoitteena ei ole vain jatkaa akateemista teoreettista tutkimusta, vaan pikemminkin mahdollistaa sen, että teoriaa voidaan soveltaa matkailualan yritysten käytännöissä, kuten matkailuyrityksen ohjelmointi-, organisointi- ja toiminta -asiat. Se on tutkinto, joka hyödyntää osallistujien työkokemusta, mutta samalla kasvattaa uusia taitoja ja antaa uutta tietoa tosielämän liiketoimintaympäristössä. Näin se kehittää osallistujien kykyä tehdä tietoon perustuvia päätöksiä käytännöstään, laajentaa ja syventää ymmärrystä liiketoiminnan ja johtamisen toiminnasta ja prosesseista; edistää yritystutkimuksen, analyysin, synteesin ja luovuuden taitoja päätöksenteon tehostamiseksi ja organisaation hyvinvoinnin edistämiseksi jatkuvasti muuttuvassa ja kilpailukykyisessä liiketoimintaympäristössä; kannustaa innovointia ja tietoisuutta tieto- ja teknologia -asemasta innovoinnissa; kehittää tietoisuutta eettisistä, sosiaalisista, ympäristöön liittyvistä ja maailmanlaajuisista kysymyksistä, jotka vaikuttavat matkailuyritysten johtamispäätöksiin.
Matkailun MBA on erottuva ohjelma, joka sisältää matkailumarkkinoiden ymmärtämisen, johtajuuden, tietotekniikan, globalisaation, strategisen suunnittelun ja siihen liittyvien alojen tutkimuksen. Ohjelma omaksuu kokonaisvaltaisen näkemyksen matkailusta, joka yhdistää kaupalliset, teknologiset, taloudelliset näkökohdat ja johtamishaasteet. Ohjelman opetussuunnitelma on suunniteltu antamaan nykyisille ja tuleville matkailuyritysten johtajille taitoja, tietoja ja työkaluja, joita he tarvitsevat matkailualan menestyksekkääseen hallintaan.
Oppimistulokset
Valmistuneet voivat:
- Käytä erilaisia analyyttisiä tekniikoita monimutkaisten yritysongelmien tunnistamiseen, vaihtoehtojen luomiseen ja vertailuun sekä ratkaisun kehittämiseen matkailualalla.
- Valitse ja toteuta sopivat tutkimustaidot ja -välineet (tietotekniikka ja / tai kvantitatiivinen analyysi) matkailualan ongelmien ratkaisemiseksi.
- Integroida heidän toimintotietonsa soveltuvissa ympäristöissä (esim. Tapausanalyysit, ryhmäprojektit, tutkimuspaperit).
- Osoita tietämystä, joka liittyy arvonluonnin käsitteeseen ja jokaisen matkailuyrityksen toiminta-alueen rooliin.
- Määrittele matkailuyrityksen toimintaympäristön (avaintekijöiden) avainkomponentit ja selitä kuinka nämä komponentit vaikuttavat organisaation toimintaan ja päätöksiin.
- Osoita erittäin tehokkaita suullisia viestintätaitoja ammatillisissa olosuhteissa, mukaan lukien: ammatilliset esitykset ja vakuuttavat esitykset.
- Laaditaan tieteellisesti perusteltuja ympäristöarviointikertomuksia asiaankuuluvien standardien mukaisesti.
- Tee yhteistyötä ja työskentele tehokkaasti muiden kanssa matkailualan monitieteellisissä ja kulttuurisesti monimuotoisissa ympäristöissä.
- Näytä kypsyys, akateeminen kyky ja asiantuntemus käytettäväksi matkailualalla heti sen jälkeen
Kurssin rakenne
Koodi | Kurssin nimi |
MBA570 | Toimintojen hallinta ja henkilöstöhallinto |
MBA550 | Talous- ja johdon kirjanpito |
MBA560 | Markkinoinnin johtaminen ja yritysviestintä |
MBA580 | Johtajuus ja organisaatiokäyttäytyminen |
DIST600 | Johdatus tutkimukseen |
MBA540 | Varainhoito |
TOUR520 | Kiertomatkan hallinta |
MBA581 | Yritysstrategia |
TOUR 530 | Hospitality Operations Management TAI (opiskelijoiden on valittava yksi kurssi TOUR 530, 540 tai 560) |
TOUR 540 | F&B -hallinta ja valvonta |
TOUR550 | Matkailutalous ja politiikka |
TOUR560 | Kuljetus ja matkailu |
TOUR 510 | Tutkimusmenetelmät matkailualalla |
MDIS600 | Väitöskirja |
Opetussuunnitelma
Kurssin rakenne
Koodi | Kurssin nimi |
MBA570 | Operatiivinen johtaminen ja henkilöstöhallinto |
MBA550 | Taloudellinen ja johdon kirjanpito |
MBA560 | Markkinoinnin johtaminen ja yritysviestintä |
MBA580 | Johtajuus ja organisaatiokäyttäytyminen |
DIST600 | Johdatus tutkimukseen |
MBA540 | Varainhoito |
TOUR520 | Kiertueen operatiivinen hallinta |
MBA581 | Liiketoimintastrategia |
TOUR530 | Hospitality Operations Management OR (Opiskelijoiden on valittava yksi kurssi TOUR 530: sta, 540: stä tai 560: sta) |
TOUR540 | F&B:n hallinta ja valvonta |
TOUR550 | Matkailun taloustiede ja politiikka |
TOUR560 | Liikenne ja matkailu |
TOUR510 | Matkailualan tutkimusmenetelmät |
MDIS600 | Tutkielma |
Ohjelman tulos
Osaamistavoite
Valmistuneet voivat:
- Käytä erilaisia analyyttisiä tekniikoita monimutkaisen liiketoimintaongelman tunnistamiseen, vaihtoehtojen luomiseen ja vertailuun sekä ratkaisun kehittämiseen matkailualalla.
- Valitse ja toteuta asianmukaiset tutkimustaidot ja -välineet (tietotekniikka ja / tai kvantitatiivinen analyysi) matkailualan ongelmien ratkaisemiseksi.
- integroimaan toiminnallisen tietämyksensä sovelletuissa ympäristöissä (esim. tapausanalyysit, ryhmäprojektit, tutkimuspaperit).
- Osoita tietoa, joka liittyy arvonluonnin käsitteeseen ja matkailuyrityksen kunkin toiminnallisen alueen rooliin.
- Määritä matkailuliiketoiminnan toimintaympäristön (-ympäristöjen) keskeiset komponentit ja selitä, miten nämä komponentit vaikuttavat organisaation suorituskykyyn ja päätöksiin.
- Osoita erittäin tehokkaita suullisia viestintätaitoja ammatillisissa olosuhteissa, mukaan lukien: ammattimaiset esitykset ja vakuuttavat esitykset.
- laadittava tieteellisesti perusteltuja ammatillisia ympäristöarviointiraportteja asiaankuuluvien standardien mukaisesti.
- Tee yhteistyötä ja työskentele tehokkaasti muiden kanssa matkailualan monialaisissa ja kulttuurisesti monimuotoisissa ympäristöissä.
- Näytä kypsyys, akateeminen kyky ja asiantuntemus työskennellä matkailualalla heti sen jälkeen