Tavoite globaalille ja kestävälle suoritukselle organisaatioiden, yhteiskuntien ja yksilöiden palveluksessa.
Montpellier Business School , Grande Ecole, on perillinen pitkille opetusperinteille, jotka perustuvat yritysten ja markkinoiden tarpeisiin. Montpellierin kauppa- ja teollisuuskamarin vuonna 1897 perustama koulu on onnistunut jatkuvasti parantamaan hallintotieteiden erityisopetustaan mukauttaakseen kurssejaan jatkuviin muutoksiin paikallisessa ja globaalissa taloudellisessa ympäristössä.
Laitoksen strategia on olla johtava Eurooppalainen johtamiskoulu Occitanien alueella, jota tunnustetaan kansainvälisesti sen edistämien arvojen, akateemisen huippuosaamisen suhteen johtamisinnovaatioihin ja yrittäjyyteen sekä huoleen globaalista vastuusta ja suorituksesta, joka kuvaa sen toimintaa, sidosryhmiä ja tuloksia ”.
Tämän globaalin ja kestävän suorituskyvyn strategisen tavoitteen saavuttamiseksi Montpellier Business School , joka asettuu toimintansa ansiosta johtamisen innovaatioiden ja yrittäjyyden aloille, on omaksunut etiikan, monimuotoisuuden, avoimuuden, vastuullisuuden ja globaalin toiminnan perusarvot Suorituskyky, joka inspiroi tehtäväänsä, joka on “kouluttaa korkeakouluohjelmien kautta johtajia, joita monimuotoisuus vahvistaa, jotka ovat tietoisia globaalista vastuustaan ja kykenevät hyödyntämään innovaatio- ja yrityskulttuurin tunnetta ammatillisessa toiminnassaan ja sopeutua jatkuviin muutoksiin paikallisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä ympäristössä ”.
Sen strategian ja tulosten laatu on tunnustettu kansainvälisesti. Sen kolminkertainen kansainvälinen akkreditointi (AACSB, AMBA ja EQUIS), sen paikka Financial Times Ranking -listalla, joka on maailman paras Master in Management -ohjelma, sekä sen paikka Ranskan rankingissa osoittavat erinomaisen kansainvälisen maineen.
Tehtävämme
Montpellier Business School tehtävänä on "kouluttaa korkeakouluohjelmien kautta johtajia, joita monimuotoisuus vahvistaa, jotka ovat tietoisia globaalista vastuusta tehtäviensä suorittamisessa ja kykenevät mukautumaan paikallisen, kansallisen ja kansainvälisen ympäristön muutoksiin".
Arvomme: sitoutuminen jokaisen toiminnan juuriin
Montpellier Business School kolme suurta institutionaalisten arvojen perhettä ohjaavat koulun toimintaa ja opetusta kaikilla näkökohdilla ja heijastuvat päivittäin kaikkiin sen toimiin ja sitoumuksiin:
Etiikka: kyky harjoittaa kriittistä ajattelua ihmisen käyttäytymissäännöistä riippumatta siitä, mitkä ne ovat; toisin sanoen kyseenalaistaa jatkuvasti yleisiä toimia yksittäisen säädöksen avulla määritelläkseen "oikea tehtävä", joka perustuu rehellisyyden, oikeudenmukaisuuden ja rehellisyyden arvoihin.
Avoimuus ja monimuotoisuus: kyky käsitellä monimuotoisuutta kaikissa muodoissaan joko vapaaehtoisesti tai tahattomasti, ilman demagoogista tarkoitusta positiivisen avoimuuden älykkyyden avulla.
Globaali vastuu ja suorituskyky: jatkuva taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristötehokkuuden etsiminen toiminnassa, tarkka tietoisuus niiden vaikutuksista kaikille sidosryhmille sekä halu raportoida niistä avoimella tavalla.
Näiden arvojen toteuttaminen tunnustetaan tiukkojen merkintöjen avulla:
- EESPIG
- monimuotoisuus
- Ammatillinen tasa-arvo
- Yhdistyneiden Kansakuntien pakkaus
- Globaali kompakti
Koulutuksemme
Innovaatio ohjelmien ytimessä
Montpellier Business School perustaa tutkimuksensa ja opetuksensa johtamisinnovaatioille ja yrittäjyydelle sekä yritysten sosiaaliselle vastuulle.
Monista pysyvistä opettajista-tutkijoista koostuvan Montpellier Business School tiedekunnan tutkimustyöt auttavat varmistamaan, että opetus pysyy ajan tasalla erityisesti jatkuvasti muuttuvassa johtamistieteen alalla.
Lisäksi innovatiivisilla opetusmenetelmillä pyritään kehittämään vastuuntuntoa ja kriittistä ajattelua, joka edistää opiskelijoiden innovaatioita ja yrittäjyyttä.
Montpellier Business School on myös sitoutunut kestäviin kumppanuuksiin tutkimus- ja koulutusalalla.
Montpellierin yliopiston kampuksella
- COMUE LR-U: n jäsen, Montpellier Business School on johtoryhmän «Montpellier Recherche en Management» jäsen, joka kokoaa yhteen yli 200 tutkijaa ja jolla on merkittävä rooli kansallisella tasolla johtamistieteiden tutkimuksessa.
- Montpellier Business School yhdessä SupAgro: n ja Montpellierin yliopiston kanssa myös Labex Entreprendren avainjäsen, joka on Ranskan ainoa yrittäjyydelle omistettu ”Excellence Laboratory of Excellence”.
Mutta myös kansallisella ja kansainvälisellä tasolla
- Yhteistyötä yli 50 Ranskan yliopiston ja kauppakorkeakoulun kanssa.
- Aktiivista yhteistyötä yli 25 maan kanssa (pääasiassa Euroopassa, mutta myös Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Kiinassa).