Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Johdanto

Vuonna 1992 perustettu amerikkalainen kaksivuotinen taiteiden korkeakoulu, Hawaii Tokai International College (HTIC) sijaitsee Kapolein kaupungissa. HTIC, jonka akkreditointi on WASC: n Länsi-yhdistyksen yhteisön ja Juniorikollegioiden akkreditointikomissio, on Japanin Tokai University Educational Systemin ainoa amerikkalainen kampus. HTIC heijastaa TES-perustajan, Dr. Shigeyoshi Matsumaen ja Dr. Hawkinsin yliopistollisen yliopistollisen kanadalaisen Emerichin yliopiston, entisen professorin ja UH Community College Systemin perustajan, yhdistettyjä koulutusfilosofioita. Molemmilla miehillä oli vahva usko aktiiviseen kasvatukseen, jonka kautta opiskelijat hankkivat vain osaamista, mutta myös kehittävät kriittistä ajattelua, viestintätaitoja ja älyllistä uteliaisuutta elinikäisiksi oppijoiksi.

Tutkijana Dr. Matsumae uskoi, että voimakas taiteenopetus edistäisi moraalista ja sosiaalista tietoisuutta, joka on tarpeen teknologisesti kehittyneemmälle maailmalle. Hänen kokemuksensa toisen maailmansodan aikana johti myös uskomaan, että kansainvälisesti suuntautunut koulutus oli paras reitti kestävään maailmanrauhaan. Näin ollen Tokai-yliopiston koulutusjärjestelmä (TES) on laaja koulutus- ja tutkimuslaitosten verkosto koko Japanissa, ja sen tiloissa on myös Tanskassa ja Itävallassa. Havaijin ainutlaatuinen maantieteellinen sijainti ja rikas monikulttuurinen miljöö ovat tehneet siitä täydellisen paikan TES: n amerikkalaiselle kampukselle.

Niinpä HTIC on esimerkki ja kuvastaa Dr. Matsumaen uskomuksia. Vaikka japanilaiset omistavat, HTIC on akkreditoitu amerikkalainen liberaalin taidekoulu. Perustaessaan HTIC: n, tohtori Kosaki kiinnitti maailmanrauhan Tokai-operaation ja asetti akatemian tavoaksi kansainvälisen opiskelijaelimen, joka opiskeli ja asuu yhdessä oppimisyhteisössä.


Yhteisön osallistuminen

Kaikki HTIC-opiskelijat kannustetaan osallistumaan paikallisyhteisöön ja vuosien varrella ovat vapaaehtoisesti toimineet yhteisön keskuksissa, kouluissa, päivähoitopaikoissa, viljelijöiden markkinoilla, rantapuhdistuksissa ja tapahtumissa kuten Hawaii International Film Festival, Great Aloha Run ja Honolulu Maraton. Mahdollisuuksia ensimäiseen havainnointiin ja osallistumiseen liike-elämään ja paikallishallintoon on myös olemassa.

HTIC: n koulutusohjelmien ohella korkeakoulu osallistuu yhteisön elämään jakamalla tilat ryhmille, jotka haluavat pitää työpajoja, seminaareja, konferensseja ja koulutusta.

Kun Havaiji liikkuu syvemmälle 21. vuosisadalle, HTIC: n kaltaiset instituutiot ovat keskeisessä asemassa luomassa kansainvälisiä siltoja, joita tarvitaan kaikille, jotka haluavat kehittyä ja kulttuurisesti tuntea "maailmanlaajuinen kylä". Kuten HTIC on nuori, energinen ja sitoutunut joka tarjoaa opiskelijoille näiden siltojen parantaakseen elämäänsä, HTIC on sitoutunut edistämään ideoiden vaihtoa tutkijoiden, tutkijoiden, hallituksen ja yritysten johtajien keskuudessa erilaisista aiheista ja asioista. Näin tehdessään HTIC toivoo olevansa aktiivinen osa Länsi-Oahun yhteisöä, joka myötävaikuttaa myönteisesti dynaamisuuteen ja kasvuun - samoin kuin monikulttuurinen Havaiji on antanut HTIC: n kansainvälisille opiskelijoille ja vierailijoille paikka, jossa kokee lämmin henki Alohaa.


Institutionaaliset oppimistulokset

HTIC: n institutionaaliset oppimistulokset ovat juurtuneita sen tehtävänä kasvattaa opiskelijoita tulemaan tuottaviksi globaaleiksi kansalaisiksi. Nämä oppimistulokset ovat erottamaton osa kollegion kursseja, ohjelmia, palveluita ja toimintaa. Kaikki HTIC: ssä tarjolla olevat kurssit sisältävät soveltuvin osin nämä oppimistulokset.

(Lisäksi valittuja luokkia kutsutaan jokaisella termillä "intensiivisiksi" luokiksi ja painotetaan näitä kolmea erityistä tulosta: kirjoittaminen, suullinen viestintä ja / tai yhteistyöopetuksen oppiminen.)


Tehokas viestintätaito

Opiskelijat lukevat analyyttisesti, kuuntelevat erottuvasti ja kommunikoivat selkeästi, tehokkaasti ja luovasti sekä kirjallisissa että suullisissa muodoissa tavalla, joka sopii yleisöön, tilanteeseen ja asiayhteyteen.

Tähän institutionaaliseen oppimistulokseen kuuluvien taitojen, tietämyksen ja arvojen alueet, joihin opiskelijoiden on saavutettava, ovat:

  • Oraalinen
  • kirjallinen
  • Luetun ymmärtäminen
  • Henkiset ja käytännölliset taidot


Henkiset ja käytännölliset taidot

Opiskelija osoittaa intellektuellisia ja käytännöllisiä taitoja eri konteksteissa ja kentillä, tulkitsee ja tarjoaa järkeviä ratkaisuja ongelmiin, joita esiintyy sekä luokkahuoneessa että sen ulkopuolella.

Opiskelijat suorittavat kvantitatiivisia ja tieteellisiä analyysejä ja arvioivat perusteluja, väitteitä tai tietoja. Opiskelija osoittaa myös luovuuteen ja tietoon perustuvan taiteen arvostuksen.

Tähän institutionaaliseen oppimistulokseen kuuluvien taitojen, tietämyksen ja arvojen alueet, joihin opiskelijoiden on saavutettava, ovat:

  • Kriittinen ajattelu
  • Määrällinen perustelu
  • Luovuus
  • Tieto- ja teknologia-lukutaito
  • Esteettinen arvostaminen
  • Maailmanlaajuinen kansalaisuus


Maailmanlaajuinen kansalaisuus

Opiskelijat osoittavat tunne itsestään, joka sisältää monimuotoisuuden ja monikielisyyden arvostusta. Opiskelija harjoittaa myös yhteistyötä, eettistä käyttäytymistä ja muita käyttäytymismalleja, jotka edistävät maailmanlaajuista ymmärtämystä ja maailmanrauhaa.

Tähän institutionaaliseen oppimistulokseen kuuluvien taitojen, tietämyksen ja arvojen alueet, joihin opiskelijoiden on saavutettava, ovat:

  • Kulttuurienvälinen ymmärrys
  • Eettinen päättely
  • Toinen kielen taito
  • Yhteistoiminnallinen oppiminen
  • Maailmanrauhan kysymysten ymmärtäminen


Ajoittaa

HTIC tarjoaa joka vuosi neljä akateemista termiä. Uudet opiskelijat voivat päättää aloittaa opintonsa neljän viikon kymmenen viikon ehtona: Syksy (syyskuu / lokakuu), Talvi (tammikuu), Kevät (huhtikuu) tai Kesä (kesä / heinäkuu)

Sijainnit

  • Kapolei

    Farrington Highway,91-971, 96707, Kapolei

Kysymyksiä