
MBA in
MBA ylellisyyden ja muodin hallinta ja markkinointi ESLSCA Business School

Johdanto
Luxury and Fashion Management and Marketing MBA tunnetaan nykyään 15 vuoden olemassaolon jälkeen yhdeksi parhaista tavoista yhdistää eri luksusalat.
Sen tavoitteena on tarjota opiskelijoille runsaasti tietoa ja työkaluja analysoida ylellisyyden talouden, taiteen ja kulttuurin osa-alueita. Se tarjoaa välttämättömät taidot johtamaan ammatillista toimintaa tällä alalla. Opiskelijoita koulutetaan myös muotimarkkinointiin muotisuunnittelun ja -johtamisen sekä luomisen aloilla.
Ohjelma mahdollistaa taiteen, muotoilun ja muodin virtojen kyseenalaistamisen... Koulutuksessa keskitytään myös digitaaliseen ja sähköiseen kaupankäyntiin, taitoihin, joita yritykset hakevat nykyään. Ohjelmassa on myös 3-päiväinen opintomatka Italiaan, jonka tarkoituksena on löytää italialaisia käsityöläisiä ja syventää Made in Italy -mallia (muodin referenssi). Lopuksi, hankkiakseen tarvittavan avarakatseisuuden vuosien 2020-2025 maailmassa, 2. vuoden MBA-opiskelijoilla on mahdollisuus rikastuttaa kurssiaan kansainvälisellä kokemuksella toisella lukukaudella kumppanimme ROME BUSINESS SCHOOLin kanssa.
Ihanteelliset opiskelijat
Kuka on koulutus?
- Tämän alan opiskelijoille, jotka haluavat integroida ylellisyyden ja muodin markkinoinnin osan syventämisen valitsemalleen sektorille.
- Kaupan, johtamisen, rahoituksen opiskelijoille, jotka haluavat soveltaa tähän toimintaan liittyviä historiallisia, taloudellisia ja kulttuurisia tekijöitä samanaikaisesti kuin alan käytäntöjen inhimilliset ja taiteelliset osat, kuten vähittäiskauppa, visuaalinen kauppa.
- Tieteen alan opiskelijoille, jotka haluavat kehittää näkemystään maailmasta sen osissa, sekä unenomaisia että taloudellisia.
- Ammattilaisille, joilla on vain osittainen kokemus suunnitelluista aloista (vain tietyn alan ja toiminnan yrityksessä), jotka haluavat laajentaa näkökenttäään ja ymmärrystään ja rikastuttaa taitojaan.
- Ammattilaisille, jotka ovat työskennelleet pääasiassa vastuullisissa tehtävissä ja haluavat syventää alansa tietämystä vahvistaakseen toimintapotentiaaliaan.
- Ihmisille, jotka ovat uudelleenkoulutuksessa ilman suoraa kokemusta ammatin käytännöistä.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssin ohjelma
Moduuli 1: markkinoinnin johtamisen ja johtamisen perusteet
- Digitaalinen muunnos
- Liiketoimintasuunnitelma, budjetit
- Yritysstrategia
- Yrittäjyys ja startupit*
- Yritysten sosiaalinen vastuu (CSR)
- Projektinhallinta AGILE-tilassa
- Adobe Suite (Photoshop, Illustrator, Indesign)
- VBA Visual basic sovellukselle (excel
- Johtajuus ja tiimijohtaminen
- Ammatillinen englanti, TOEIC
Moduuli 2: Erikoistuminen luksus- ja muotiin
Moduuli 3: Luksus, askartelu
Moduuli 4: Työkokemus
Opetusmenetelmä
Tämä ohjelma yhdistää taitojen, tietojen ja pohdinnan oppimistekniikoiden siirron erikoistuakseen ylellisyyteen. Siellä opetetaan myös liikkeenjohdon, johtamisen ja johtamisen perusteita, jotta sinulla on täydellinen ohjelma.
Digiteknologiat ovat oppituntien ytimessä. Koulutuksessa opetetaan luentoja, mutta myös käytännön tapaustutkimuksia, luokkaesityksiä ja ryhmäkeskusteluja.
Tapahtumat
MBA1
- Open Innovation Challenge: Accenturen tapaus luksusbrändin ongelmasta (operaattori Agorize, 2021-2022)
- Mestarikurssi ja vieraat – Kokemusten jakaminen luksusmaailman asiantuntijoille (taiteellinen johtaja, liikkeenjohtaja, CSR-asiantuntija jne.)
- Vierailut työpajoihin ja luksustaloihin: hienoja nahkatavaroita, hienoja koruja, Bonjour Paris
- Vierailu Versailles'ssa ja tapaaminen käsityöläisten kanssa
- Ohjattuja tapaustutkimuksia
- Vierailut erikoismessuille ja ammattinäyttelyihin (kalenterin mukaan)
- Työharjoittelu yrityksessä (min 2kk)
Rankingit
11. Eduniversal 2022 -luokituksessa - "Luxury Management" -kategoria
Ohjelman tulos
Tavoitteet
- Hanki vankka kulttuuri ylellisyyden ja muodin maailmasta
- Ylellisyyden perusteiden hallinta
- Syventää ylellisyyteen ja muotiin mukautettuja markkinointi- ja johtamistekniikoita
- Hanki liiketoiminta- ja kasvusuuntautunut koulutus ylellisyydestä
Taidot
- Kehitä itsenäisyyttä, aloitekykyä
- Kehitä sopeutumiskykyä, luovuutta ja pragmatismia
- Osoita johtajuutta asenteissaan ja käytöksessään
- Lähesty markkinoinnin todellisuutta eri ulottuvuuksien kautta
Uramahdollisuudet
Luksus- ja muotijohtamisen ja markkinoinnin MBA-tutkinnon avulla voit integroida ammattimaailman sellaisiin tehtäviin kuin:
- Tuotepäällikkö, tuoteomistaja
- Myyntipäällikkö, myymäläpäällikkö,
- Markkinointi, viestintä, digitaalinen, PR-päällikkö
- Merchandising & e-merchandising Manager,
- Tutkimuspäällikkö, kilpailutiedustelu, yritysanalyytikko,
- Gallerian johtaja, yrittäjä,
- Yhteisöpäällikkö, CRM-päällikkö, asiakaspalvelu
Toiminta-alue
- Muoti- ja tekstiilimerkit (fast-fashion, premium, luksus)
- Luksuskodit kaikilla aloilla
- Viestintätoimisto, lehdistö, digitoimisto
- Ylellisyyteen ja muotiin erikoistuneet konsulttiyritykset