
MBA in
MBA luksus- ja muodinhallinta ja markkinointi ESLSCA Business School

Johdanto
Ylellisyyden ja muodin MBA-johtaminen ja markkinointi tunnetaan nykyään 15 vuoden olemassaolon jälkeen ja tunnustetaan yhdeksi parhaista tavoista yhdistää eri luksusalat.
Sen tavoitteena on antaa opiskelijoille taustatiedot ja työkalut analysoida ylellisyyden talouden, taiteen ja kulttuurin osa-alueita. Se tarjoaa myös tarvittavat taidot ammattimaiseen johtamistoimintaan tällä alalla.
Opiskelijoita koulutetaan myös muotimarkkinoinnin aloilla, kuten luominen, trendit ja nykytaide. Ohjelmassa tarkastellaan suunnittelun ja muodin suuntauksia historiallisista, maantieteellisistä ja sosiologisista näkökohdista.
Koulutus keskittyy myös digitalisaatioon, nousevaan sektoriin, joka edistää yritysten tämän päivän hakemia taitoja.
Ohjelmassa on myös 3 päivän opintomatka Italiaan italialaisten käsityöläisten ja Made in Italyn (muodin vertailukohta) löytämiseksi.
Ylellisyyden ja muodin MBA Management and Marketing on poikittaiskoulutus, joka kattaa kaikki luksus- ja markkinointialat.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssien ohjelma
Moduuli 1: Johtamisen ja liikkeenjohdon perusteet
- Pk-yritys – häiritsevä innovaatio
- Liiketoimintasuunnitelmat, budjetit
- Johtaminen, joukkueen johtaminen
- Yritysstrategia
- CSR
- Pk-yritys, häiritsevä innovaatio
- Digitaalinen muunnos
- Ketterä projektinhallinta
- VBA – Visual Basic for Application (Excel, koodaus)
Moduuli 2: Kehitä markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisstrategia
- Luksushankinta ja logistiikka
- Suunnitteluajattelu
- Jakelustrategiat
- Korkeat korut, huonekalut, luksusautot (EN)
Moduuli 3: Markkinointi- ja myyntitiimien hallinta
- Muotihistoria
- Tavaramerkit ja immateriaalioikeudet
- Luksus ja CSR
- Luksus ja väärennökset
- Kosmetiikka - Strategiat ja käytännöt
Moduuli 4: Tuotteiden ja palveluiden myynninedistämisstrategian suunnittelu ja hallinta
- Asiakaskokemus luksusta
- Pakkaus ja visuaalinen myynti
- Adobe Suite (syvällinen)
Moduuli 5: Tuotteiden ja palveluiden digitaalisen näkyvyyden kehittäminen
- Työpajat: Opinnäytetyövalmennus
- Liiketoiminnan suullinen englanti
- Julkinen puhuminen, englanti luksusteollisuudelle
- Digistrategia, verkostot
- Yrityspelit - Marketstrat
- Aika henkilökohtaiselle kehitykselle, itsenäisyydelle
Moduuli 6: Markkinointisuunnitelman kehittäminen ja budjetointi
- Kriisimarkkinointi, sähköinen maineenhallinta
- Kansainvälinen markkinointi
- Liiketoiminnan hallinta, kojelaudat
- Markkinointisuunnitelma
Moduuli 7: Sosiaaliset taidot
- Alakohtaiset vierailut, työpajat, kaupat, Epernay jne.
- Pehmeitä taitoja
Moduuli 8: Opinnäytetyö
- Opinnäytetyö
Moduuli 9: Ammatillinen kokemus
- Tuki CV + saatekirje
- Valmennus, tapaustutkimukset
Pedagoginen menetelmä
Tässä ohjelmassa yhdistyvät taitojen, tietojen ja oppimisen heijastustekniikoiden siirto erikoistuakseen ylellisyyteen. Yrityksen johtamisen, johtamisen ja johtamisen perusteet opetetaan myös täydellisen ohjelman saamiseksi.
Digiteknologiat ovat oppituntien ytimessä. Koulutuksessa opetetaan oppitunteja, mutta myös käytännön tapaustutkimuksia, luokkaesityksiä ja ryhmäkeskusteluja.
Rankingit
10. Eduniversal 2021 -listalla "Luxury Management" -kategoriassa
Ohjelman tulos
Tavoitteet
- Hanki syvällinen koulutus teknisestä asiantuntemuksesta johtamisen ja markkinoinnin alalla, jota sovelletaan luksus- ja muotialoilla.
- Kehitä vankkaa tietämystä markkinakäytännöistä tilanteessa, jossa yritykset kehittyvät.
- Hanki tarvittava tietotaito sekä talous- ja digitaaliympäristöstä, liike- ja kilpailuoikeudesta, logistiikasta sekä johtamis- ja markkinointitekniikoista ohjausryhmille ja projekteille.
- Omaksu kattava ja monialainen lähestymistapa toimialaan: yrityksiin, ammatteihin, riskeihin ja mahdollisuuksiin.
- Hanki asiantuntemus päästäksesi markkinointipäällikkötehtäviin luksus- ja muotialoilla.
- Hanki tiimityö- ja johtamistaitoja kehittääksesi potentiaaliasi.
Taidot
- Ymmärrä ympäristösi ja organisaatiosi haasteet.
- Laadi markkinointisuunnitelma, määritä sen toteutus ja seuranta
- Hallitse, motivoi, kouluta ja haasta myynti-, markkinointi- ja viestintätiimejä
- Suorita kvalitatiivisia/kvantitatiivisia tutkimuksia, suunnittele ja hallitse 360°-viestintästrategiaa
- Suunnittele ja hallinnoi yrityksen digitaalista strategiaa, verkkoviestintää, sosiaalisia verkostoja, pätevän liikenteen hallintaa ja verkkomyyntiä
- Hallitse yritystä, kojepaneeleja, rakenna, haasta ja tarkkaile budjettia sekä ota yhteyttä kaikkiin sidosryhmiin projektitilassa
- Pehmeät taidot, ihmissuhde- ja tekniset taidot, tiimi- ja projektinhallinta ketterässä tilassa
- Suorita tutkimustutkimus, tarjoa ratkaisu uudesta näkökulmasta ongelmaan
- Käytä kertynyttä tietoa yrityksessä
Uramahdollisuudet
Ylellisyyden ja muodin MBA-johtaminen ja markkinointi mahdollistaa ammattimaailman integroimisen sellaisiin tehtäviin kuin:
- Tuotepäällikkö, tuoteomistaja
- Myyntipäällikkö, myymäläpäällikkö,
- Markkinointi, viestintä, digitaalinen, PR-päällikkö
- Merchandising & e-merchandising Manager,
- Opintopäällikkö, kilpailutiedustelu, yritysanalyytikko,
- Gallerian johtaja, yrittäjä,
- Yhteisöpäällikkö, CRM-päällikkö, asiakaspalvelu…
Toiminta-alue
- Muoti- ja tekstiilimerkit (fast-fashion, premium, luksus)
- Luksuskodit kaikilla aloilla
- Viestintätoimisto, lehdistö, digitoimisto
- Ylellisyyteen ja muotiin erikoistuneet konsulttiyritykset