MBA viestinnässä ja suhdetoiminnassa
EU Business School
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 - 2 vuosi
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 7 300 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Mar 2024
* Barcelonan lukukausimaksu. Münchenin lukukausimaksu on 22 500 euroa. Geneven/Montreux'n opetus on 37 800 CHF vuodessa. Verkkokoulutus on 17 400 euroa vuodessa
Johdanto
Ryhdy pelinvaihtajaksi!
Liity online -tiedotustilaisuuteen - rekisteröidy nyt!
Viestinnässä ja suhdetoiminnassa tarvittavat taidot on määritelty rajusti uudelleen sosiaalisen ja digitaalisen median edistymisen myötä. Alan ammattilaisten on koordinoitava yhä monimutkaisempia PR-kampanjoita ja määriteltävä monimutkaisia strategioita ja mikrotavoitteita sen varmistamiseksi, että organisaation keskeiset viestit tavoittavat keskeiset kohdeyleisönsä. Tämä ohjelma tarjoaa opiskelijoille tietotaitoa, jota he tarvitsevat pysyäkseen nykyisten suuntausten edellä ja soveltamaan uusimpia tekniikoita ja viestintästrategioita.
- Kesto : Kolme lukukautta/vuosi (90 op)
- Sijainnit : Barcelona, Geneve, Montreux, München, Online
- Opetuskieli : englanti
- Aloituspäivät : lokakuu/tammikuu/maaliskuu
- Pääsymaksu: Ympäri vuoden
Tutkinto myönnetty
- Barcelonan ja Sveitsin kampuksillamme opiskeleville opiskelijoille valtion tunnustama yliopistollinen MBA-tutkinto, jonka on hyväksynyt Universidad Católica de Murcia (UCAM), Espanja.
- EU Business School Sveitsin yksityinen ja kansainvälisesti akkreditoitu MBA -tutkinto.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Digitaalisen viestinnän MBA (90 op) on yksivuotinen, kolmivuotinen tutkinto. Opiskelijat suorittavat viidestä kuuteen kurssimoduulia lukukaudessa, jotka yhdistetään muun muassa seminaareihin, yritysvierailuihin, vieraileviin puhujiin ja tapaustutkimuksiin. Valmistuakseen opiskelijoiden on suoritettava johtamisen tutkimusmenetelmien moduuli ja väitöskirja. Tämä ohjelma on saatavana myös kaksivuotisena, kuusikautisena, osa-aikaisena tutkinnona.
Vuosi 1
Termi 1 (18 Ch | 23 ekts)
- Muutosjohtaminen ja johtaminen
- Organisaatiokäyttäytyminen
- Taloudellinen raportointi ja analyysi
- Markkinointi digitaalisessa maailmassa
- Tietojen analysointi johtajille
- neuvottelu
- Konsultointilaboratorio
- Business Immersion Week
Termi 2 (21 Ch | 27 op)
- Yritysrahoitus
- Ihmiset ja lahjakkuuksien hallinta
- Global Economics johtajille
- Strategia ja päätöksenteko
- Johdon tietojärjestelmät
- Viestintä menestykseen
- Lakiasiat ja liiketoimintaetiikka
- Business Immersion Week
- Liiketoimintastrategian simulointi
Termi 3 (15 Ch | 20 op)
- Julkinen puhuminen ja julkinen viestintä digitaalisella aikakaudella
- Sidosryhmien digitaalisen viestinnän strategia
- Organisaation digitaalisen viestinnän strategia
- Digitaalisen median strategia, suunnittelu ja laki
- Brändin arvon hyödyntäminen digitaalisessa kontekstissa
Valmistuminen (vaatimukset)
Väitöskirja
Ohjelman tulos
Oppimistulokset
Digitaalisen viestinnän MBA on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille perustavanlaatuinen ymmärrys liiketoiminnasta ja merkitykselliset ja nykyaikaiset ammatilliset taidot, joita markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset tarvitsevat nykypäivän digitaalisessa maailmassa. Opiskelija oppii tehokkaan strategisen päätöksenteon nykyajan markkinoinnin ja viestinnän alalla.
- Tutustu integroituun markkinointisuunnitelmaan liiketoimintasuunnitelman keskeisenä osana
- Esitä kokemukseen perustuvat suulliset ja kirjalliset raportit
- Tutustu molempia osapuolia hyödyttäviin ihmissuhteisiin liiketoiminnassa
- Tue päätöksentekoa kustannus-volyymi-voitto-suhteilla ja inkrementaalisella analyysillä.
Apurahat ja rahoitus
Saatavilla on useita stipendivaihtoehtoja. Katso lisätietoja instituutin verkkosivuilta.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Digitaalisen viestinnän MBA-tutkinto tarjoaa opiskelijoille liiketoimintataitoja sekä edistyneitä tietoja viestinnän ja suhdetoiminnan alalla. Tämän MBA-ohjelman valmistuneet voivat olla kiinnostuneita seuraavista ammateista.
Yritysviestinnän johtaja
Yritysviestinnän johtaja vastaa organisaation ulkoisesta viestinnästä. Näiden ammattilaisten tehtävänä on kirjoittaa ja muokata yritysmateriaaleja ylimmän johdon puolesta, mukaan lukien taloustietoa koskevat lehdistötiedotteet. Ne varmistavat, että yrityksen viestit ovat yhtenäisiä johdonmukaisuuden ja uskottavuuden kannalta ja ovat avainasemassa kriisin ja maineen hallinnassa. Heistä voi tulla organisaation tiedottaja ja edustaa ylintä johtoa tapahtumissa. Markkinointi- ja mainontapäälliköt voivat tarkistaa tämän ammattilaisen kanssa varmistaakseen viestien linjauksen. Myös sisäinen viestintä voi kuulua tämän ammattilaisen vastuulle.
Nämä ammattilaiset ovat erinomaisia kirjallisia ja suullisia kommunikaattoreita, joilla on vahvat ihmissuhdetaidot. He ovat luottavia esiintyjiä.
Varainhankintapäällikkö
Varainhankinnan johtajat ovat vastuussa varojen keräämisestä yleisöltä ja lahjoittajilta, heillä on hyvät kommunikaatio- ja vuorovaikutustaidot. He voivat ottaa yhteyttä avainhenkilöihin rahoittaakseen toimia ja valvoakseen varainkeruutoimintaa ja vapaaehtoisia. He pitävät tiukkaa tiliä saaduista varoista varmistaakseen, että ne täyttävät raportointistandardit. Heidän tehtävänä on myös kirjoittaa varainhankintahakemuksia ja -tarjouksia.
Varainhankinnan johtajilla on erinomaiset viestintä-, esittely- ja ihmissuhdetaidot. He ovat erittäin organisoituja.
PR-johtaja
PR-johtajat ovat vastuussa sellaisten strategioiden luomisesta ja täytäntöönpanosta, joilla luodaan, edistetään ja ylläpidetään myönteistä mielikuvaa organisaatiosta. Nämä ammattilaiset muodostavat suhteita hallituksen, tiedotusvälineiden ja yleisön avainhenkilöihin varmistaakseen, että yritys saa tukea toiminnalleen. PR seuraa yleistä mielipidettä ja ryhtyy toimiin sen varmistamiseksi, että se on myönteinen. Toisin kuin mainonnassa, he hyödyntävät organisaation uutisia ja toimintaa mainostaakseen yritystä ilman maksua. Tapahtumanhallinta voi kuulua tälle alueelle.
PR-johtajat ovat taitavia viestintä- ja esittäjiä. Heillä on vahvat ihmissuhde- ja organisointitaidot.
Media johtaja
Mediajohtajat varmistavat optimaalisen mediayhdistelmän organisaation maksettuun mainontaan organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi. Nämä ammattilaiset vastaavat suurista budjeteista ulko- ja online-mediaalustoilla, ja he suunnittelevat ja valitsevat mediat, jotka sopivat parhaiten organisaation tavoitteisiin ja kohdeyleisöön. Heidän tehtävänä on neuvotella mediamyyjien kanssa, ja heillä tulee olla hyvät analyyttiset taidot mediasuunnitelman määrittelyssä ja suorituskyvyn analysoinnissa. He koordinoivat mainosmateriaalien markkinointiosaston kanssa ja tietävät tärkeimmät edistettävät toiminnot läpi vuoden ja raportoivat tuloksista johdolle.
Mediajohtajilla on vahvat analyyttiset, numeeriset, neuvottelu- ja raportointitaidot.
Työalueet
Digitaalisen viestinnän MBA-tutkinto tarjoaa opiskelijoille liiketoimintatietoa ja tarvittavat taidot viestinnän ja suhdetoiminnan alalla. Tämän MBA-ohjelman valmistuneet voivat olla kiinnostuneita työskentelemään seuraavilla aloilla ja/tai ammatillisilla aloilla.
- Viestintä järjestössä
- Viestintä hallituksessa
- Kriisinhallinta
- Digitaalinen viestintä