Mestarin nimi MBA urheilunhallinnassa
Kurssin alku Lokakuuta 2019
kesto 12 kuukautta

MBA urheilunhallinnassa

Urheiluyksiköiden ohjaus ja johtaminen on erilainen haaste muun tyyppisten organisaatioiden organisoinnille ja johtamiselle. Loogisesti urheilukokonaisuuksien johtamisesta vastaavat tarvitsevat perustiedot ja taidot strategisten päätöksentekojen, markkinoinnin, taloushallinnon ja ihmisten johtamisen suhteen. Mutta kaikkien näiden taitojen lisäksi he tarvitsevat perusteellisen tietämyksen omaperäisyydestä, omista säännöistään ja urheilukokonaisuuksien muutosmoottoreista.

Se, mikä sai minut päättämään koulusta, oli huomio, jota sain. He olivat erittäin halukkaita selittämään jokaisen epäilykseni, ja tämä auttoi selventämään, oliko se mitä etsin.

Kelttiläinen meche
SMS-opiskelija

Urheiluyksiköiden on kuntosalin tai pienen paikalliskerhon johtamisesta aina eturintamassa sijaitsevan jalkapalloseuran johtamiseen kansainvälisessä tilanteessa, urheiluyksiköiden on varmistettava tulotakuut , hyvä varainhoito ja riittävän johtaminen halkaisijaltaan vastaavien profiilien ihmisiin erilaiset (laitoksen vahtimestarista, enemmän tai vähemmän ammattimaisempaan johtoryhmään, eliittiurheilijoihin).

Urheilukentän kasvusuunnitelmat saavat uuden ulottuvuuden, jonka jotkut asiantuntijat ovat asettaneet johtamisen tehokkuuden ja urheilun intohimon säätelyn välille. Urheiluliiketoiminta perustuu organisaation tyypistä tai erityisestä urheilusta riippumatta kolmeen pääpilariin, jotka on tunnettava, hallittava ja laajennettava.

Sponsoroinnin maailman erityispiirteisiin ja monimutkaisuuteen on lisätty urheilutuloksia, audiovisuaalisia oikeuksia, korkean suorituskyvyn urheilijoiden koulutusta, johdettuja palveluita ... ja sosiaalisten verkostojen rooliin liittyviä uusia haasteita, uhkapeli urheilu, uusien käyttäjien syntyminen tiettyjen urheilukäytäntöjen popularisoinnista ja massisoinnista.

Lyhyesti sanottuna, seuraavan vuosikymmenen urheilukokonaisuuksien johtaminen ja johtaminen vaatii ammattilaisia, joilla on uusi ja laaja visio, jolla on poikittaispätevyys ja joka perustuu tietoon urheiluyksiköiden tarpeista ja mahdollisuuksista, jotka kasvavat ja kehittyvät globaali ja digitaalinen konteksti.

tavoitteet

Ohjelman päätavoitteet ovat:

  • Tunne urheiluliiketoiminnan erityispiirteet ja ymmärtää urheilulajien, maiden ja alueiden väliset erot.
  • Kouluta opiskelijoita urheilualan strategisiin ja johtamispäätöksiin.
  • Ymmärtää pilarit urheilun liiketoimintaa ja syventää kunkin tulonlähteitä, sen keskeisten liiketoiminta ja strategioita maksimoimaan arvoa.
  • Kehitä urheiluyksikön kasvusuunnitelmia mahdollisuuksien analyysista suunnitelman kannattavuuden varmistamiseen.
  • Kehittää johtamistaitojaan monitieteisten ja monikulttuuristen tiimien johtamiseksi.
  • Ymmärtää oikeudelliset ja eettisistä periaatteista urheilumaailman ja sen vaikutuksista liiketoimintaan.

opetussuunnitelma

Urheilun hallinnan ja hallinnan MBA-rakenne perustuu seuraaviin aiheisiin, jotka on integroitu lopulliseen projektiin, jotka tarjoavat tarvittavat välineet ammatillisen uran kehittämiseksi urheiluyritysten alalla.

aihe op
1. Urheiluympäristö ja sen globaalit markkinat 3
2. Strateginen johtaminen 3
3. Urheilumarkkinointi ja sponsorointi 5
4. Taloudellinen, taloudellinen ja verotuksellinen hallinta 4
5. Urheilupaikan liiketoiminta 5
6. Audiovisuaaliset oikeudet urheilussa 3
7. Urheilun digitaalinen liiketoiminta 2.5
8. Urheilun suorituskyvyn hallinta 3
9. Toiminta ja liiketoiminnan organisointi 3
10. Urheilukentän laki 3
11. Lahjakkuuden hallinta ja johtamistaidot 4
12. Teknologia, tietojärjestelmät ja urheilujärjestöjen digitaalimuutos 4
13. Valinnaiset aiheet
Yrittäjyys ja innovaatiot
Urheilunsiirtomarkkinat
Julkinen politiikka urheilualalla
Kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäminen ja markkinointi (Pariisi)
valitse 7.5
2.5
2.5
2.5
5
14. Lopullinen pääprojekti 10
kokonais- 60

1. Ympäristö urheilun ja sen maailmanmarkkinoilla

Aihe, joka esittelee opiskelijaa urheiluliiketoiminnan yhteydessä maailmanlaajuisesti sekä analysoi eri markkinoilla ja urheilussa esiintyviä eroja. Kansainvälisen urheilun hallinnan käsite otetaan käyttöön: Tunnetaan urheilua kansallisella ja kansainvälisellä tasolla hallitsevia ja sääteleviä organisaatioita sekä niiden lainkäyttövaltaa ja hierarkiaa.

2. Strateginen johtaminen

Urheiluyksiköiden, kuten minkä tahansa muun yrityksen, tulisi perustaa johtonsa keskipitkän ja pitkän aikavälin strategiaan. Aihe esittelee opiskelijalle strategisen johtamisen teoreettiset perusteet ja metodologiset perusteet sekä yritysstrategioiden toteuttamisen.

3. Urheilumarkkinointi ja sponsorointi

Urheilujärjestön tuotemerkki on yksi urheiluteollisuuden merkityksellisimmistä hyödykkeistä, pylväs, jolle sponsorointiliiketoiminta rakennetaan, markkinointi ja lisenssit, ja se on myös yritysviestinnän ja suhdetoiminta Analyysi nykyisistä sponsorointistrategioista ja digitalisaatiosta johdetusta kehityksestä. Brändiliiton haasteita käsitellään eri medioissa ja eri tavoitteilla, ymmärtämällä väijytyneen markkinoinnin riskejä. Aihe syventää myös markkinointia ja tuotemerkkilisenssejä.

4. Taloudellinen, taloudellinen ja verotuksellinen hallinta

Sekä vaatimattomissa urheilujärjestöissä että maineikkaimmassa urheiluseurassa taloushallinto on instituutin selviytymisen ja kasvun kulmakivi. Sijoitusten realisoinnin, käyttöpääoman hallinnan, resurssien hallinnan, luottomarkkinoiden on oltava alueita, jotka urheiluyksiköiden johtaja tuntee ja hallitsee. Harvat seurat ovat nähneet urheilutiensa hidastuneen urheilukapasiteetin ja taloudellisen kapasiteetin välisen merkittävän epätasapainon takia. Hyvällä johdolla tulisi yrittää voittaa vaikeudet, joita tällainen epätasapaino voi aiheuttaa.

5. Liiketoiminta urheilualueella

Urheilukeskuksessa syntynyt liiketoiminta joillakin urheilulajeilla ja luokissa, jotka ovat urheiluyksikön tärkein tulolähde. Lippujen ja kausilippujen myynnistä aina esittelykierroksen luomiseen tilojen kautta, catering-palvelujen tai tilojen vuokrauksen kautta muihin tapahtumiin. Internet ja mobiililaitteet mullistavat ostoskokemuksen ja suoran suhteen kuluttajiin sekä tuovat uusia mahdollisuuksia tilojen kokemuksiin.

6. Audiovisuaaliset oikeudet urheilussa

Audiovisuaalisten oikeuksien hyödyntäminen on yhä tärkeämpi osa urheilulajien ja kilpailujen tuloslaskelmaa. Tästä syystä tämä aihe syventää televisiointioikeuksien markkinoita eri puolilla maailmaa, samoin kuin Internetin, OTT: n ja uusia kulutusmahdollisuuksia sekä uutta kilpailukehystä. Jalkapalloilmassa audiovisuaalisia oikeuksia koskevat sopimukset ovat jatkuvassa muutoksessa ja kehityksessä hyväksikäyttömalleissa sekä niiden arvostuksessa ja kaupallistamisessa maailmanlaajuisesti.

7. Urheilun digitaalinen liiketoiminta

Aihe kattaa urheilukokonaisuuksien digitaalistrategian, digitaalisen markkinoinnin poikkitieteellisenä aktivointityökaluna ja mahdollisuudet, jotka digitaalikanavat avaavat tulojen kasvulle. Urheiluyksiköistä on tullut osa viihde- ja viestintäyrityksiä. Ja siitä roolista lähtien he hallitsevat paljon mediaa suurempia digitaalisia yleisöjä. Mitkä ovat avaimet digitaalisen liiketoiminnan johtamiseen ja mitä strategiaa tarvitaan brändin arvon ja tulojen maksimoimiseksi?

8. Urheilun suorituskyvyn hallinta

Urheiluyksikön kehitys kehittyy samanaikaisesti sen urheilutulosten ja sen edistämien urheilijoiden ja joukkueiden suorituskyvyn kanssa. Jäsenten lukumäärä, lippujen myynti, heidän audiovisuaalisten oikeuksiensa ja sponsorointiensa arvo sidotaan aina näihin tuloksiin riippumatta alueesta, johon yhteisömme siirtyy. Tietää käytettävissämme olevia kykyjä, parantaa urheilijoiden suorituskykyä, parantaa ryhmädynamiikkaa joukkueurheilussa, tunnistaa avaimet löytää uusia kykyjä, hallita erilaisia persoonallisuuksia, tukea parhaita urheilijoita heidän henkilökohtaisessa kehityksessään ja Kun kyky on säilytetty, nämä ovat joitain monimutkaisista haasteista, jotka koskevat urheilusuorituksen hallintaa instituutioissa, jotka meidän on hallittava.

9. Toiminta ja liiketoiminnan organisointi

Urheiluyksiköiden, kuten minkä tahansa yrityksen, on vastattava liiketoiminnan organisaatioon, joka maksimoi sen tulokset. Mikä on urheiluyksikön organisaatiorakenne? Onko olemassa menestysmalleja, jotka voidaan toistaa? Toisaalta, jos on ympäristö, jossa toimintojen monimutkaisuus on kääntäen verrannollinen sen näkyvyyteen, se on urheilu. Monien näkökohtien joukossa meidän on käsiteltävä seuraavia: tilojen ja urheilupaikan hallintaa, aikataulujen hallintaa, suurten ihmisryhmien kapasiteettia ja mobilisointia, turvallisuutta suurimman kapasiteetin aikoina jne. Aihe antaa ymmärtää urheilukokonaisuuksien työnkulut ja kuinka liiketoimintaprosessit ja toiminta tulisi suunnitella hyvään koordinointiin eri osastojen välillä.

10. Urheilukentän laki

Kuten mitä tahansa talouden alaa, urheiluliiketoimintaa säätelevät kunkin maan erilaiset oikeudelliset puitteet ja myös sen kansalliset ylikansalliset yksiköt, joille välitystuomio on annettu. Toisaalta urheiluyksiköihin sovelletaan samoja lakeja kuin mihin tahansa yritykseen, vaikkakin tietyillä erityispiirteillä, jotka on tarpeen tietää.

11. Lahjakkuuden hallinta ja johtamistaidot

Aikaisemmissa moduuleissa olemme jo työskennelleet urheilutoiminnan ylittävän organisaation ja urheilulahjojen hallinnan parissa, mutta kaiken tämän toimimiseksi johtaminen vaatii monitieteisen ammattilaisryhmän, jonka avulla voidaan hallita motivaatiota, osaamista ja korvauksia. . Vaikka on totta, että urheilukokonaisuuksilla on yleensä korkea arvo, jonka tuntee kuuluvuus laitokseen, on välttämätöntä hallita ja vahvistaa sitä, jotta saavutetaan suurin mahdollinen tehokkuus optimaalisessa työympäristössä. Lisäksi johtotehtävä vaatii ihmisten johtamisen taidot, tunneälyn ja ryhmämotivaation.

12. Teknologia, tietojärjestelmät ja urheilujärjestöjen digitaalimuutos

Urheiluyksiköt ovat perinteisesti olleet ala, jonka teknologinen toteutus on alhainen. Tietojärjestelmät ovat kuitenkin välttämättömiä työkaluja millä tahansa työalalla ja avaintekijä tehokkuuden lisäämisessä. Aihe antaa tarvittavat käsitteet ymmärtääkseen, mitkä ovat tekniset välineet, joiden avulla urheilujärjestöt voivat parantaa kilpailukykyään, ja miten tietoanalyysi voi auttaa ymmärtämään paremmin yritystä. Digitaalisen muutoksen prosessi ei liity yksinomaan digitaalisten työkalujen käyttöönottoon, vaan muutokseen yritysten organisaatiokulttuurissa ja miten ne toteuttavat liiketoimintaprosessinsa. Käsitteet, kuten ketterä johtaminen, työn saavuttaminen virstanpylväiden saavuttamiseksi, yhteistyökalujen käyttö voivat tarkoittaa perustavanlaatuista muutosta urheilujärjestön edistämisessä.

13. Valinnaiset aiheet

Ohjelma mahdollistaa useiden erikoistumisaiheiden valinnan 7,5 op-pisteen lisäämiseksi.

13A. Yrittäjyys ja innovaatiot

Yhdistämme innovoinnin yleensä luovuuteen ottaen osan prosessista kokonaisuutena. Mutta innovaatioprosesseilla ja onnistuneilla yrittäjäkokemuksilla on paljon menetelmää ja sitkeyttä. Tämän aineen opiskelijat saavat perustiedot ja taidot tulla innovatiivisten hankkeiden väärentäjiksi organisaatioissaan.

13b. Urheilunsiirtomarkkinat

Hyvä suoritus siirtomarkkinoilla voi tarkoittaa urheilujärjestön menestystä tai pilaa. Tässä aiheessa tarkastellaan kirjallisia ja kirjoittamattomia siirtomarkkinoiden sääntöjä ja joitain perustaidoista, joita tarvitaan markkinoiden vuorovaikutukseen.

13c. Julkinen politiikka urheilualalla

Mitkä ovat julkiset politiikat, jotka edistävät sosiaalista urheilua osallistavalla ja tasa-arvoisella tavalla? Mitä julkishallinnon tulisi tehdä edistääkseen ruohonjuuritason urheilua kansanterveyden tavoitteen saavuttamiseksi? Minkä kapasiteetin julkisella politiikalla on urheilun edistämiseksi tavoitteena luoda maailmanluokan urheilijoita?

Aihe tarkastelee julkishallintojen roolia ja vastuuta urheilun edistämisessä sosiaalisilta ja myös kilpailullisilta puoliltaan.

13d. Kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäminen ja markkinointi (Pariisi)

Opiskelijat, jotka ottavat tämän valinnaisen aiheen, matkustavat Pariisiin kahdeksi kokonaiseksi viikoksi. Tämä valinnainen aihe keskittyy suurten kansainvälisten tapahtumien erityispiirteiden ymmärtämiseen.

Tunnit pidetään SMS-päämajassa Pariisissa ja opetetaan englanniksi. Toimintaohjelmassa käyntejä seuraaviin urheilulaitoksiin ja -järjestöihin:

  • Pariisin olympialaisten järjestävä komitea 2024
  • Järjestelytoimikunta Rugby World Cup France 2023
  • Tilat Kansainvälinen tennisturnaus Roland Garros

14. Lopullinen pääprojekti

Masterin loppuprojekti kattaa kaiken oppimisen, jonka opiskelija on oppinut maisterin kautta eri aineissaan. Sen toteuttamiseksi työskentelet ryhmässä, koska tavoitteena on mahdollisuuksien mukaan, että työ lähestyy ammatin todellisuutta. Se koostuu liikesuunnitelman toteuttamisesta urheilukokonaisuudessa, jossa on tiedot tavoitteista ja tarpeista, ja missä haetaan, että opiskelija osoittaa pystyvänsä soveltamaan kaikkia eri aineissa opetettua tietoa ja suorittamaan projektin alusta loppuun .

Lopullinen projekti kehitetään 3 tai 4 opiskelijan ryhmissä, joilla on ohjaaja hankkeen määrittelystä lopulliseen esittelyyn tai puolustamiseen.

Johdon kehittäminen

Opiskelijat osallistuvat valmennusohjelmaan, jonka tarkoituksena on kehittää menetelmiä pysyväksi parantamiseksi:

  • Parannustarpeiden havaitseminen.
  • Tavoitteiden ja määräaikojen määrittely.
  • Edistymisen valvonta
  • Tulosten arviointi.
  • Uusien haasteiden asettaminen.

Liiketoiminnan simulaattorit

Simulaattorien käytön avulla voimme sijoittaa oppimistehtävät melkein todelliseen ympäristöön, jossa menestys tai epäonnistuminen ei ole riippuvainen pelkästään toiminnastamme, vaan myös kilpailijamme toiminnasta, joten tekemämme päätökset vaativat myös tietoa ja analysointia toiminnastasi

Simulaattorien avulla voimme pelata erilaisia rooleja ja lukea saman todellisuuden eri näkökulmista.

Ulkoharjoittelu

Ulkokonferenssit koostuvat urheilumaailmaan liittyvien toimintojen suorittamisesta, joiden avulla voimme arvioida ja kehittää ryhmätyömme ja johtamistaitojamme.

SMS: llä on valmentajatiimi, jolla on laaja kokemus johtamiskoulutuksesta ja joka auttaa meitä yhdistämään johtamistaitojen kehityksen päivittäiseen ympäristöömme ja antamaan meille mahdollisuuden kehittää eksponentiaalisesti johtamistaitojamme.

Muiden toimintojen

Sisällä toimintaohjelma, eri toimintoja, jotka täydentävät kurssit järjestetään:

  • Vierailu useiden tahojen urheilumahdollisuuksiin:
    • FC Barcelona
    • Espanyol
    • High Performance Sports Center (CAR)
    • Girona FC
    • Reial Club de Tenis Barcelona
    • Kaavan 1 Catalunya-piiri
    • Käy Nou Camp Experience FC Barcelona ja Olympiamuseo Barcelonassa
  • Mestarikursseja symbolisia paikoissa:
  • FC Barcelona
  • Espanyol
  • Ulkoiluaktiviteetit, jotka ovat osa johdon kehittämissuunnitelmaa

uramahdollisuuksia

Opiskelijat, jotka suorittavat tämän maisterin, voivat kehittää uransa seuraavissa johtotehtävissä:

  • Ammattilaisjalkapalloseurat
  • Seurat muissa urheilulajeissa
  • Kansalliset tai kansainväliset urheilujärjestöt.
  • Urheilualalle omistetut yritykset.

Opettajat

120827_MicahelTapiro.jpg 120828_CintoAjram.jpg

Michael aloitti urheiluuransa rugbypelaajana Stade Français -tapahtumassa. Vuosia myöhemmin hän päätti ryhtyä ja perusti Pariisin Neuilly-rugbykerhon. Vuosia myöhemmin hän perusti viraston Au delà du sport, joka oli erikoistunut urheilun ja liikkeenjohdon suhteisiin.

Samanaikaisesti Michael opetti markkinointia yli 15 vuoden ajan, kunnes vuonna 2010 hän päätti perustaa oman koulunsa perustamalla Sports Management School (SMS) - liikuntajohtamiseen erikoistuneen liiketalouskoulun, jonka perustaja ja professori hän on nyt. .

Ammatti markkinoinnin ja sponsoroinnin, erityisesti urheilu-, yli 12 vuoden kokemus erilaisista monikansalliset yhtiöt, kuten Banco Sabadell, Zurich Vakuutus tai Futbol Club Barcelona.

CA Sports Marketing -yrityksen perustaja, joka on sitoutunut sponsorointisopimusten aktivointiin ja välittämiseen. Hän kehittää parhaillaan myös Johan Cruyff -instituutin konsultointialuetta. Hän on Espanjan päämaisterien ja jatko-opiskelijoiden sponsori ja urheilumarkkinoinnin professori.

120829_XavierVilaseca.jpg 120830_XavierBoixeda.jpg

IP-asiantuntija lakimies

Lopuksi palkkaamisessa urheilijat kustantaja sopimuksia (kuvassa oikeudet ja hyödyntäminen). Hänen visionsa kuten liikunta-konsultti ja Event Planner viimeisten 5 vuoden työkokemus loppuun asiantuntemusta myös näkökulmasta markkinointi ja rahoitus, ja antaa sille lisäarvoa urheilun alalla liiketoimintaa.

Hän vastasi viiden vuoden ajan FC Barcelonan tilojen kehityshankkeista, joiden tulot kasvoivat merkittävästi sen kaupallisesta hyödyntämisestä. Aiemmin hän oli vastuussa CRM-projektista ja asiakaspalvelusta samassa laitoksessa.

Liittynyt sähköisen liiketoiminnan hankkeisiin vuodesta 1996, vuonna 2012 hän liittyi Onebox Ticket Managementiin yhteistyökumppanina ja toimitusjohtajana. Vuonna 2016 hän perusti Start-IT Studion tarjoamaan konsultointipalveluita ja perustamaan startup-yrityksiä tekniikan alalla.

120831_AlbertGomaCribillers.jpg 120832_UnaiConchaOlabarrieta.jpg

Sports Markkinoija, jolla on yli 6 vuoden kokemus kaupallisista tehtävistä Lontoon urheilu- ja viihdemaailmassa. Erityisesti liittyy digitaaliseen liiketoiminnan kehittämishankkeisiin, kaupallisten lisenssien hyödyntämiseen ja lipunmyyntipalvelujen toteuttamiseen

Tällä hetkellä digitaalisen osaston uuden liiketoiminnan johtaja. Ennen F1: tä työskentelen Viagogolla, joka on johtava urheilutapahtumien jälkimarkkinoiden yritys, jonka vastuulla on liiketoiminnan avaaminen ja kehittäminen Etelä-Euroopan markkinoilla. Näin houkutellaan yrityksiin uusia klubeja ja huipputason urheilukilpailuja.

Hän on työskennellyt verkkopelaamisessa vuodesta 2008 suorittaen erilaisia tehtäviä, aina yhteydessä markkinointiosastoihin. Hän aloitti työskentelyn NetBetissä, sen pääkonttorissa Lontoossa, ja muutti vuonna 2010 Barcelonaan liittymään Suertiaan markkinointiosaston avustajaksi.

Kolmen vuoden kuluttua Barcelonan yrityksessä ja toisen vuoden RetaBET-ohjelmassa hän siirtyi töihin Mediaprolle, erityisesti beIN SPORTSin digitaaliseen osaan B2C-päällikkönä, jossa hän vietti kaksi ja puoli vuotta. Maaliskuusta 2018 lähtien hän työskentelee The Coin Gaming Group -yrityksessä, joka on kryptovaluutoilla pelaamiseen erikoistunut virolainen yritys, LATAM-alueen johtajana.

120833_NuriaSoler.jpg 120834_SergiMesonero.jpg

Ihmisten ja joukkueiden potentiaalin kasvuun ja kehittämiseen erikoistuneen konsultin perustaja ja johtaja: Alter Ego Sports

Johtaja- ja sosiaalisten taitojen mentori, erikoistunut korkeaan suorituskykyyn. Ihmisten ja joukkueiden valmentaja liiketoiminnan ja urheilun aloilla.

Harjoittelija NLP: ssä (neurolingvistinen ohjelmointi). Yrittäjä ja johtaja, jolla on yli 18 vuoden kokemus, Barcelonan markkinointiklubin hallituksen jäsen vuodesta 2010 ja Generalitat de Catalunyan Katalonian urheiluneuvonnan jäsen pääsihteerinä vuodesta 2011.

Sergi Mesonero on suurimman espanjankielisen verkkourheilujärjestön Liga de Videojuegos Profesional perustaja ja strategiajohtaja.

Hän on myös Murcian katolisen yliopiston (UCAM) Esports-puheenjohtajan johtaja. Aikaisemmin hän on kehittänyt ammattiuransa ei-kaupallisten elokuvien jakelun ja näyttelyiden alalla, ohjaten useita elokuvafestivaaleja ja palkintoja sekä osallistunut Barcelonan festivaalialustan luomiseen.

120835_RaulCipres.jpg 120836_RafaelStaat.jpg

Raúl Ciprés on teollisuuden tekninen insinööri Katalonian ammattikorkeakoulusta. Urheilun hallinnan ja markkinoinnin maisteri La Salle-JCI. Urheilu- ja Social Pro -markkinointiin keskittyneen BTL-markkinointiviraston Creativialabin perustajakumppani ja toimitusjohtaja. Startup iWOPI -kumppani ja CMO. Startup-kumppanin EASY TRAVEL -yrityksen Airbnb Travel Tech Award -palkinnon voittaja. Entinen hallituksen jäsen - Markkinointialue - Alliance and Expansion of Joventut Badalona Club (Club Liga ACB). Hän oli Soccer Club -RCD Espanyolin markkinointijohtaja. Uuden RCD-stadionin projektin kehittäminen.

Hän oli Real Club de Polo de Barcelonan markkinointijohtaja. Hän oli Endesa-koripalloliigan Joventut Badalona Club -klubin markkinointijohtaja. Hän opettaa ja on opettanut markkinoinnin johtamisen maisteria EAE Business Schoolissa, urheilumarkkinoinnin maisteria UAB-Johan Cruyff -instituutissa, Tecnocampus Mataró UPF, jatko-urheilujournalismi Blanquernassa - Ramon Llull University ja ESADE.

Hänen asiantuntemuksensa ovat brändäys, sponsorointi, urheilumarkkinointi, strategiset suunnitelmat, markkinointisuunnitelmat, luova konseptuaalisuus, brändäys, uuden teknologian-BTL -aktivointisuunnitelmat.

Rafael on Yeesss-viraston Barcelonan toimiston johtaja, joka on omistanut digitaalisen sisällön luomiseen tuotemerkeille, klubeille ja urheilijoille. Pääkonttori on Pariisissa.

Ennen liittymistään projektiin hän työskenteli viisi vuotta Barcelonan jalkapalloseuran viestintäosastolla, hallinnoidessaan muun muassa ensimmäisen joukkueen sosiaalisia verkostoja.

Hän osallistui myös eliittiyritysten ja urheilijoiden verkkostrategian kehittämiseen.

120837_SergiVieta.jpg 120838_VanessaBasora.jpg

ESADE: llä liiketalouden ja liikkeenjohdon tutkinnolla Sergi on kehittänyt suurimman osan uransa jalkapalloalalta työskentelemällä virastoille, tuottajille, klubeille ja yhdistyksille hankkimalla globaalin näkemyksen tästä liiketoiminnasta. Hän aloitti suhteensa urheiluun tarjoamalla taloudellista neuvontaa seuroille ja muille vapaa-ajan yrityksille KPMG Football European Unit -yhtiöstä Isossa-Britanniassa. Palattuaan Barcelonaan hän toteuttaa useita hankkeita ja alkaa tehdä yhteistyötä Mediaiasports Media Mediasports Marketing -järjestön kanssa, jonka hän myöhemmin integroi johtamaan jalkapallojaostoa, neuvoen jalkapallomaailmaan liittyviä klubeja, kilpailuja ja tuotemerkkejä.

Muutamassa vuodessa Sergi liittyy Mediapro-ryhmän jalkapallokomiteaan ja johtaa LaLigan strategisen kansainvälisen kehityshankkeen LFP World Challengen toimintaa. Vuonna 2016 hän otti Granada CF: n pääosaston vastaan uuden kiinteistön, kiinalaisen DDMC-ryhmän, pyynnöstä, pilottivaiheen ja perustaa perustan ammattimaiselle, digitaaliselle ja kestävälle klubin johdolle. Tämän vuoden alusta lähtien Sergi on Lagàrdere Sports -konsernin tytäryhtiön urheilutoimiston Onside Sports Iberia toimitusjohtaja.

Intohimoinen urheilumaailmaan, joka aloitti urheilijauransa tennispelinä ja ammattivalmentajana.

Hänellä on tutkinto liiketaloudesta ja johtamisesta (UVIC), markkinoinnin ja digitaalisen liiketoiminnan maisteri (ESADE).

Hän on ohjannut uransa markkinoinnin ja urheilun maailmaan. Hän on työskennellyt yli 11 vuotta FC Barcelonassa, kehittäen erilaisia tehtäviä markkinoinnin, viestinnän ja kaupan aloilla, muun muassa markkinointijohtajana ja urheilumarkkinoinnin johtajana. Hän on tällä hetkellä Sevilla FC: n tuotemerkkijohtaja.

Vanessa on laaja kokemus markkinoinnista, brändäyksestä, digitaalista ja viestinnästä.

120839_RaydeLuisBaez.jpg 120840_SerafinIbanezBailey.jpg

Dominikaaninen taloustieteilijä, muutti Barcelonassa 14 vuotta sitten yli 10 omistamalla urheiluteollisuudelle. Hän on toiminut WWP: n eteläisen Euroopan ja Amerikan kansainvälisen toimiston pääjohtajana, joka on johtanut Iberian niemimaan operaatioita. Aiemmin hän on ollut Euroliigan koripallon sponsorointiosaston johtaja ja digitaalisen ja sisältöosaston päällikkö.

Koko uransa ajan hän on työskennellyt kaupallisissa ja aktivointiprojekteissa NBA: n ja tusinan hänen franchisinginsa, LaLiga, Major League Baseball ja useiden hänen joukkueidensa, Espanjan kuninkaallisen jalkapalloliiton (RFEF), FC Barcelona, kanssa. Real Madrid, Valencia CF, Rakuten, TAG Heuer, BMW, Banco Santander, Red Bull, TIDAL, New Balance, Turkish Airlines, BWIN, Adidas, 2K Sports, Nike, Spalding, Efes Pilsner, Intersport, New Era Cap, Beats by Dre ja Upper Deck tuottavat aina tuottoa sijoitukselle.

Markkinoinnin ja kaupan ammattilainen, jolla on yli 15 vuoden kansainvälinen kokemus urheilumarkkinoinnista ja sponsoroinnista.

Hänen aiempaan ja nykyiseen uraansa kuuluu projektijohtaminen tuotemerkkien, urheilijoiden, seurojen, virastojen, liittojen ja tiedotusvälineiden kanssa urheilu- ja viihdeympäristöissä EMEA: lle, APAC: lle ja Amerikassa. Kerää yli 200 tapahtumaa suosittujen urheilulajien joukkoon: Jalkapallo, koripallo, moottoripyöräily, surffaus ja premium: tennis, golf, F1, purjehdus, ratsastus, polo. Hän aloitti uransa monikansallisessa Sportsworld Mediassa

Ohjelman opetuskielet:
  • Espanjalainen
Viimeksi päivitetty Syyskuu 15, 2019
Tämä kurssi on Kampuksella tapahtuva
Alkamispäivämäärä
Loka 2019
Duration
12 kuukautta
Full-time
Hinta
11,500 EUR
Deadline
Sijaintien mukaan
Päivämäärän mukaan
Alkamispäivämäärä
Loka 2019
Päättymispäivämäärä
Haun määräaika

Loka 2019

Location
Haun määräaika
Päättymispäivämäärä