MBA erikoistunut digitaalinen markkinointi ja sähköinen liiketoiminta

Yleistä

Lue lisää ohjelmasta oppilaitoksen verkkosivuilta

Ohjelman kuvaus

Internetissä ja mobiililaitteissa saatavilla oleva runsaasti tietoa, sosiaalisten verkostojen ja foorumien kehittäminen antoi voimaa yhä vaativammalle kuluttajalle. Vuosikymmenen aikana olemme nähneet älypuhelimen, Tabletin, liitettyjen objektien jne. Ulkonäön.

"Uudessa taloudessa" Digital on luonut uusia käyttötapoja, asiakkaat ovat yhteydessä toisiinsa, liikkuvuus on osa heidän jokapäiväistä elämäänsä, heillä on odotuksia yhä välittömin.

Yritykset joutuvat harkitsemaan toimintatapaa ja toteuttamaan digitaalisen vallankumouksensa. Markkinointi, viestintä, myynti, mainonta, jakelu ovat tämän vallankumouksen ytimessä, ja yritykset joutuvat kehittämään uusia strategioita, innovoimaan ja muuttamaan organisaatiotaan.

Kilpailua pahentaa digitaalinen markkinointi erityisesti Uberisaatio-oireyhtymän kanssa . Tämän päivän kilpailijat eivät ole enää historiallisia kilpailijoita, vaan uudet ja nuoret tulokkaat (Uber, Spacex Tesla, Google jne.).

Onnistuneiden yritysten strategiassa innovaatio ja sähköinen liiketoiminta ovat tärkeässä roolissa. Äskettäin tehty Forrester-tutkimus osoittaa, että "luovuutta edistävät yritykset lisäävät myyntiään 3,5 kertaa todennäköisemmin vähintään 10% kilpailuun nähden."

Digtalin markkinointi- ja sähköinen liiketoimintaohjelma on yhtä hyvin mukautettu uusien yritysten nykyisiin tarpeisiin kuin yrityksiin, jotka haluavat taata digitaalisen muutoksensa ja kehittyä digitaalisessa ekosysteemissä.

hinta

MBA voitti Eduniversal-SMBG-innovaatiopalkinnon vuonna 2017 .

tavoitteet

Ohjelman tavoitteena on:

  • Kehitetään vahvaa strategista ja operatiivista tietoa digitaalisen markkinoinnin, viestinnän, mainonnan, myynnin ja markkinoinnin tutkimuksista.
  • Mahdollisuus hallita perinteisten verkkotunnusten (e-markkinointi, sähköinen kaupankäynti, e-CRM, sähköinen viestintä, e-mainonta) digitaalista muunnosta sekä uusia keskeisiä taitoja tällä alalla: liikkuvuus, analyysi, Big Tiedot, DMP, innovaatio, liitetyt objektit).
  • Ymmärrä webin, sosiaalisen median ja yleisesti omnichannel-maailman tarjoamat uudet mahdollisuudet (mobiili / tabletti, webtTV ja TV 2.0, kaupunkinäyttö, uusi sukupolvi jne.).
  • Tiedä, miten kehitetään ja ylläpidetään yritystoimintaprojektia digitaalisessa maailmassa.

Kuka on koulutus?

MBA Digital Marketing ja E-Business on tarkoitettu opiskelijoille, jotka haluavat aloittaa digitaalisen ammatin harjoittamisen sekä ammattilaiset, jotka haluavat käyttää alan johtotehtäviä.

ohjelma

Tämä MBA erikoistunut 2 akateemiseen vuoteen (MBA 1

  • Täydellinen ohjelma, jonka avulla voit hallita digitaalisen talouden koko arvoketjua tarkalla zoomauksella markkinointiin ja yritystoiminnan ulottuvuuteen, jota kannustavat teknologiat, jotka mullistavat liiketoimintasuunnitelmia
  • Lähestymistapa, joka on sekä akateeminen että käytännöllinen
  • Visio tulevaisuudesta maksimoidun työllistettävyyden kannalta

MBA Digital Marketing ja E-Business -ohjelma käsittää useita moduuleja:

Moduuli 1: Yhteinen ydin

Tiedä miten:

  • Econmien innovaatio ja digitalisointi
  • Innovatiivinen projektinhallinta
  • Yleinen liiketoimintapolitiikka
  • Taloudellinen arviointi
  • Vähittäiskauppa ja myynti
  • Liiketoimintapelit

Tiedä miten:

  • johto
  • Mind Mapping
  • Yrittäjyys ja käynnistys
  • Carrer-suunnittelu

Moduuli 2: Erikoistuminen

  • Kehityksen kehitys
  • Markkinoinnin perusteet
  • Viestintä ja kuluttajien käyttäytyminen
  • CRM
  • Kampanjoiden toteuttaminen
  • Agile-projektinhallinta
  • Sivuston suunnittelu ja luominen

Digitaalinen strategia:

  • Digitaalisen talouden yleiskatsaus
  • Kuluttajakeskeisyys (AR, CX, CRM, asiakasmatka, vaikutussisältö, yhteisö, edustus jne.)
  • Uudet kanavat (monikanava, poikkikanava, omni-kanava)
  • Mobile Marketing
  • Saapuva ja lähtevä markkinointi
  • Brändin sisältöstrategia
  • B2B, B2C-strategia
  • Oikeudelliset näkökohdat (RGPG jne.)

Digitaalisen markkinoinnin kampanjan kehittäminen:

  • Web-sivusto: suunnittelu, viittaus, haku (SEM, SEO, SEA, SMO)
  • Sosiaalinen Meida, Sosiaalinen video, E-viestintä
  • Analytics ja KPI
  • Digitaalinen mainonta, ääni-, näyttö-, ohjelmointi-, mainosseuranta-, markkinointi- lyhenne

Yhdistetty kaupankäynti:

  • Verkkokaupan sivusto (suunnittelu, optimointi), muuntaminen
  • Funnel-markkinointi
  • B2B, B2C, markkinapaikka, liittyminen
  • Digitaalinen myymälä / Phygital
  • Sosiaalinen myynti

tiedot:

  • DMP (Data Management Platform)
  • Mittaa ja optimoi suorituskyky
  • Työkalut
  • Tietopohjainen markkinointi
  • BI, ennustava markkinointi, keinotekoinen äly
  • Tietosuoja, asioiden internet, Chatbots

Innovaatio ja käynnistys:

  • Luovuus, yhteistyön luominen, innovaatio
  • Luo käynnistys, inkubaattorit
  • Crowdfunding

Seuranta ja valmennus

Opetusmenetelmä

Yritys on koulutuksen ytimessä:

  • Tiivis yhteistyö yritysten kanssa, jotka ovat digitaalisen muutoksen eturintamassa.
  • Toiminta-alan asiantuntijoiden suorittamat kurssit.
  • Kumppanuudet tärkeimpien digitaalisten toimijoiden kanssa (SalesForce, Adobe, Soft Computing, Microsoft, Apple jne.).
  • Konferenssit yritysten suositusten kanssa
  • Käynnistysinkubaattorin käynnit.

mahdollisuuksia

Jotta nämä muutokset selviytyisivät, yritykset tarvitsevat uusia taitoja ja luottavat nuorten tutkintojen koulutukseen.

  • Markkinointipäällikkö
  • Tuotepäällikkö
  • E-CRM Manager
  • Yhteisön johtaja
  • Digitaalinen johtaja
  • Projektipäällikkö
  • Verkkosivujen kehittäminen
  • SEM-SEO-konsultti
  • Digitaalinen markkinointikonsultti
  • Omnichannel Manager
  • Liikenteenhallinta
  • Opintovastaava
  • Display Manager

Avoimien työpaikkojen määrä avainhenkilöiden internetissä räjähti alkuvuodesta 2016 (Commercial Marketing: 11%, Innovation RD: 18%) (Source APEC).

tunnustukset

Koulu tarjoaa sinulle mahdollisuuden hakea verkossa koko vuoden ajan: tammikuusta joulukuuhun.

Ehdokkaiden valinta tehdään asiakirja-aineistolla (CV-kyselylomake ehdokkuudesta), jota seuraa motivaation haastattelu.

Digitaalisen ja sähköisen liiketoiminnan MBA-markkinointivaatimukset:

  • Lisenssi 3 vahvistettu tai validointiprosessi kahden vuoden yliopistokurssille (Master 1, Master 2 -ohjelma)
  • Päällikön 1 pätevyys tai validointi yliopistovuoden aikana (Master 2 -ohjelma)
  • Voidaan soveltaa myös yrityksen johtajia
Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activi ... Lue lisää

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activités pour devenir un pôle d’excellence académique, notamment dans les domaines de la Finance, du Marketing, du Management et de la data. L’ESLSCA Business School Paris propose de nombreux cursus de formation tels que des programmes Bachelors, des MBA spécialisés ou encore des formations pour les professionnels. L’école a récemment emménagé dans son tout nouveau campus parisien de 8000m². Situé au cœur du parc de Pont de Flandre dans le 19eme arrondissement de Paris et accessible en RER, métro et tramway, ce nouvel espace moderne, lumineux et connecté a été pensé pour nos étudiants et pour leur épanouissement. Avec 15 000 anciens diplômés présents en France et à l'international, l’ESLSCA Business School Paris bénéficie d’un des réseaux les plus importants de ceux des grandes écoles de commerce et de management. Largement ouverts sur l’international, les programmes de l'ESLSCA Business School Paris contribuent à la formation des dirigeants de demain. Näytä vähemmän